Wednesday 31 August 2011

RUTIN HARIAN


6.30 pagi-             Bersiap-siap dan solat subuh untuk ke pejabat di Kota Damansara. Selalu akan mengharap hari itu tidak hujan. Biarlah panas memecah kepala sekalipun asalkan tidak hujan.
7.00 pagi-             Bertolak dari rumah(Kelana Jaya) ke Kota Damansara yang mengambil masa 30 minit menaiki motosikal.
7.30 pagi-             Tiba di pejabat dan punch card.
7.45 pagi -            Sarapan pagi.
8.00 pagi-             Bertolak ke UKM. Mengambil masa 1jam 30 minit menaiki motosikal. Kalau hari hujan akan mengambil lebih masa. Sambil mengesat mata yang pedih yang dimasuki habuk dan angin yang kuat.
9.30 pagi-             Sampai di UKM. Terus ke makmal.  Buat eksperiment. Ambil masa lebih kurang 5 jam menunggu hasil. Sambil menunggu. Nota, kertas kerja research dan journal dibaca dan disemak perlahan-lahan sambil tengok facebook.  Paling menyedihkan kalau eksperiment hari itu gagal. Tak dapat  band.  Penat 3 jam perjalanan ke UKM.
3.30 petang-       Bertolak semula ke pejabat di Kota Damansara.
4.30 petang-       Tiba dan rehat di pejabat sambil sediakan nota untuk tuisyen pada waktu malam.
6.15 petang-       Terus ke Shah Alam. Mengambil masa 45 minit.
7.00 petang-       Singgah sebentar untuk makan dan terus ke surau atau masjid untuk menunaikan solat Maghrib.
8.00 malam-       Mengajar tuisyen. Seronok tengok muka-muka jernih pelajar-pelajar yang tidak perlu risaukan apa-apa. Tenang dan gembira hidup mereka. Moga mereka dapat jadi manusia-manusia yang baik dan hebat. Hahahaha.
10.00 malam-     Bertolak pulang ke rumah di Kelana Jaya.
11.00 malam-     Tiba di rumah dan terus solat Isyak dan tidur.
11.30 malam-     Dalam menunggu mata terlelap sendiri sambil mengharap esok bakal dikuatkan lagi semangat untuk perjalanan yang panjang lagi. Tersenyum sendiri dan terus tidur……..

No comments:

Post a Comment