Wednesday 16 October 2013

Peringatan 1- Laksanakan Dahulu Apa Yang Ingin Dinasihatkan..

Dari Usamah bin Zaid dia berkata " Aku mendengar Rasullullah SAW bersabda " seseorang didatangkan pada hari kiamat kemudian dilemparkan ke neraka hingga ususnya terburai keluar dan berputar-putar di neraka seperti keldai mengelilingi alat penumbuk gandumnya, kemudia penduduk neraka bertanya " Hai fulan apa yang menimpamu, bukankah dulu kau memerintahkan kebaikan dan mencegah kemungkaran? dia menjawah " benar, dulu saya memerintahkan kebaikan tapi saya tidak melakukannya dan saya melarang kemungkaran tapi saya melakukannya" (Sahih Bukhari)


Ya Allah. Ini baru dunia. Belum lagi di akhirat. Moga-moga kita semua dikalangan yang menasihati diri sendiri dan beramal sehabis baik sebelum menasihati orang lain..



foto from karingeri.com

No comments:

Post a Comment